Kemp ukázal krásy Hostýnských vrchů

Čtvrtý běžecký kemp pořádaný spolkem Běhy Zlín a Studiem Fyziomovement se po roce vrátil na místo činu. Před rokem běžecké kempy Běhy Zlín začaly právě v rekreačním středisku Trnava. A protože se nám na Trnavě libilo, rozhodli jsme se tam vrátit. Krásná okolní příroda, výborné jídlo a díky podzimnímu počasí také trocha bláta. Co víc si přát ;)

Ve čtvrtečním podvečeru jsme se vydali na první seznamovací výběh k fotbalovému hřišti v Trnavě a zpět. Trasa tak akorát na seznámení a zahřátí svalů. Večer jsme se všichni seznámili oficiálně a probrali oblečení a obutí do podzimních časů i nečasů. Díky běžecké speciálce Best4Run, jsme mohli během celého kempu testovat několik typů bot do terénu od Inov8. Takže si stačilo jen najít svou velikost a ani jsme si nemuseli zašpinit své botičky.

Páteční dopoledne vždy věnujeme běžeckým cvičením - běžecké abecedě a cvičením na zlepšení stylu. Na Trnavě tomu nebylo jinak, protože to k běhu prostě patří. Běžci si uvědomí, že není při běhu kam spěchat, že nemají při běhu skákat a že skrytá energie je v rukou.

Odpoledne jsme se vydali na delší trailový výběh. První skupina si to namířila k přehradě Všemina. Běžela 14 km v terénu, místy krásně blátivým. Tým číslo dvě měl zpočátku stejnou trasu. Na ubytování se začal vracet dříve, takže celkem padlo 10 km. No a třetí skupina? Věrka, naše běhající fyzioterapeutka, se s ní nepárala a holky daly s hůlkama 8 km běho-chůze.

Po večeři jsme se pohodlně usadili, vzali si něco dobrého na zub, a poslouchali jsme povídání Jirky Prokopa o vývoji běhání za posledních téměř 40 let. Jirka Prokop už dvakrát oběhl zeměkouli a vyrazil na třetí oběh. Má za sebou hodně přes 900 závodů a je spoluzakladatelem spolku Běhy Zlín. Zasvětil nás do začátku běhání na Zlínsku. Vyznal se, že ho baví život, baví ho běhat a má ženu, která s ním provozuje maratonskou turistiku. Co víc si může běžec přát?

Poradil nám nějaké ty běžecké finty či kde jsou hezké závody. Předal nám své zkušenosti, které se hodí začátečníkům i dlouholetým běžcům, a také svou energii a dobrou náladu.

Některé jeho postřehy a rady si budeme pamatovat ještě hodně dlouho :D

V sobotu dopoledne jsme si dali do těla při intervalech. Rozcvičili jsme se chůzí a během s hůlkami Leki, a pak si s nimi i bez nich běhali výběhy do kopce na sjezdovce Trnava. Každý dle svých možností, ale neflákal se nikdo. Spokojení, s příjemně bolavými svaly, jsme pak odpoledne rozebrali běžeckou techniku. Když se člověk vidí na videu, zjistí, co vše ještě může zlepšovat. Na to navazovalo cvičení pod vedením Katky s Věrkou - náprava nesprávných pohybových návyků. A že máme co napravovat. Při běhu i mimo něj :D

No a v druhé části odpoledne následovalo to, na co se všichni hodně těšili. Sauna a vířivka. Kvalitní regenerace.

Po večeři jsme se sešli u “kulatého” stolu a každý se mohl zeptat na co chtěl, co ho zajímalo. Tak jsme propovídali večer a zhodnotili dosavadní průběh kempu.

Nedělní ráno nás překvapilo svými slunečními paprsky. Snídaně byla brzy, abychom mohli v 9:00 vyběhnout do okolních kopců. Trasa dlouhá 12 km vedla pod Vysokým Grůněm, kolem Humence, do Podkopné Lhoty, Trnavy a zpět do střediska. Třetí skupina si dala s hůlkami kratší trasu, kterou absolvovala běho-chůzí. Dle množství snímků to byl spíše foto výlet. Slunce nám všem přálo a bahna bylo přiměřeně sobotnímu dešti.

Závěrečný výběh kempu po Hostýnských vrších byl krásný a dodal nám všem energii do dalších dnů.

Pokud vás náš běžecký kemp zaujal, můžete se přihlásit na další. Uskuteční se v termínu 30. 4. - 3. 5. 2020 v Beskydech.